El 1948 l’empresa comença el seu camí fabricant exclusivament guants de pell natural (tanné) tant d’home com per a dona.

En aquells moments els guants formaven part del que es considerava una forma de vestir amb elegància. Els guants s’utilitzaven sobretot per passejar i cobrir les mans i els braços o, senzillament, per portar-los a la mà com un complement, doncs la pell natural era considerada un luxe.

Solien estar fabricats amb pocs elements i la pell natural era la matèria prima, la qual procedia generalment de xais del país. Venien mesurades en peus/quadrats i eren pells molt ben adobades i engreixades. Els colors més habituals eren els terra, negres, negres revés gris, grisos i blancs.

Els guants de dona tenien elements decoratius i treballs molt divertits; també tenien diferents llargades, que podien ascendir fins al colze i l’espatlla. Els guants dels homes, en canvi, eren més sobris i generalment tenien tres cordons en el dors.

Els folres interns estaven confeccionats amb un teixit natural,  100% cotó, de tacte força fred, l’únic material disponible en aquell moment.

Tots els processos de fabricació eren totalment artesans: les pells es tractaven amb draps humitejats i posteriorment s’hi donava forma i es cisellaven manualment; el rendiment de la matèria era importantíssim a causa del seu preu elevat. El tall, amb tisores de gran format, era realitzat per homes; les dones s’ocupaven de la confecció: les puntades requerien molt d’ofici, tant les fetes amb màquines de petits motors, com amb processos totalment manuals d’agulla i fil. Es guarnia el dors dels guants amb botons, fornitures i altres elements fets també amb pell.

Es fabricaven les talles a mida. Posar-se un guant exigia el seu temps i una vegada posat podíem dir que “calçava com un guant”, doncs s’encaixava com si fos una segona pell.

El procés de producció era lent i el comerç solia fer comandes de reposició diàriament o setmanalment en plena campanya d’hivern. La qualitat del producte també era molt apreciada pel turisme europeu, que,  en ple estiu,  es proveïa per regalar-ne a tota la família.  Fins i tot algunes temporades, la producció d’estiu va ser tant o més important que la d’hivern.



Amb la irrupció generalitzada del vehicle i la caiguda del turisme de qualitat, la demanda dels guants de vestir va caure d’una manera important; en paral·lel, les activitats a l’aire lliure van guanyar terreny. Aquesta situació ens va fer canviar l’orientació de la nostra producció centrant-la bàsicament en la protecció de les mans, en dues vessants, una més vinculada a la indústria de la precisió i una altra, a l’esport en general (joquei sobre patins, submarinisme, motorisme etc.), treballant tant per a firmes multinacionals, com distribuïdores i comerç al detall.


Tot i tenir una producció molt diversificada no ens sentíem prou identificats com a marca. Així doncs, quan en el 1982 se’ns proposa un tipus de guant específic per a  l’expedició Catalana a l’Everest (aresta W), prenem la decisió d’aprofundir i desenvolupar el producte en aquest segment d’activitat, donant cos al naixement de la marca Isard, relacionant el producte amb aquest animal tan proper a les nostres muntanyes i vinculant la seva excel·lent mobilitat i elasticitat amb les activitats físiques dels esportistes en l’entorn i en el cims.

El projecte de potenciar el producte en el segment de l’aventura i temps lliure en alta muntanya ens obliga  a fer, l’any 1984, un canvi d’ubicació de les nostres instal·lacions.

 


Iniciem l’enllaç amb diferents líders mundials de primeres matèries vinculats a la protecció tèrmica, impermeabilitat i resistència, adaptant nous materials al desenvolupament de nous volums i patrons. Mentrestant,  assessors esportistes i professionals proven els nostres productes, tot experimentant-los en el medi, i col·laboren a  donar forma a  nous dissenys i prototips. La marca progressivament va anar guanyant un pes específic en el mercat com a producte de qualitat, prestigi, resistència i longevitat.

En aquest darrer període  es crea una nova marca dins d’ Isard, amb un major nivell de valor afegit, denominada Extrem-Isard,  adreçada al sector més exigent de professionals i afeccionats que desenvolupen les seves activitats arreu dels cinc continents, prevalent els conceptes de qualitat, servei i resistència. 


Comparar 0

No products

To be determined Shipping
0,00 € Total

Check out